Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie. Operacja pn. Prowadzenie strony internetowej na potrzeby realizacji LSR, w tym w szczególności zamieszczania na tej stronie Planu Komunikacji współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania M19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach Inicjatywy LEADER Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, poddziałanie 19.4 Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji

Konferencja w Podgórzynie na zakończenie projektu współpracy MARLO

2021-09-20 08:09

W czwartek 16 września 2021r. odbyła się w Podgórzynie wspólna konferencja podsumowująca projekt współpracy „Marki Lokalne Dolnego Śląska – tworzone z pasją”. Projekt obejmuje 7 Lokalnych Grup Działania z Dolnego Śląska: LGD Partnerstwo Ducha Gór, LGD Kwiat Lnu, LGD Kraina Łęgów Odrzańskich, LGD Wrzosowa Kraina, LGD Szlakiem Granitu, LGD Dobra Widawa oraz LGD Partnerstwo Kaczawskie. Nasze LGD reprezentowały: Gabriela Męczyńska - dyrektor Biura, Małgorzata Świderska - członek Zarządu LGD, Marta Cieślak - pracownik biura oraz panie z KGW Pogwizdów: Katarzyna Bącal, Teresa Bącal, Anna Diduszko, które przyjechały ze smacznym, lokalnym poczęstunkiem.
Na naszym stoisku obejrzeć można było wspaniałe wyroby naszych wytwórców, jak również geogadżety, przewodniki i foldery. Na drugim naszym stoisku panie z KGW Pogwizdów częstowały samymi smakołykami: ciasta, pierogi, torcik a’la Wulkan, chleb ze smalcem i ogórkiem, rogaliki krucho-drożdżowe i ziemniaczane, gołąbki ziemniaczane, pieróg ziemniaczany, kompoty itp.
Podczas konferencji przedstawiciele każdej Lokalnej Grupy Działania zaprezentowali filmy promujące swoje marki lokalne oraz prezentacje podsumowujące projektowe działania. Pani Gabriela Meczyńska opowiedziała więc o wszystkim, co udało nam się zrealizować w ciągu roku realizacji projektu. Są to z pewnością wspaniałe rezultaty, nowe doświadczenia, nowo poznani twórcy, zadowoleni rękodzielnicy i duża promocja ich wyrobów. To również ogromna promocja regionu Geopark KWW.
Dzięki projektowi udało się m.in. umieścić Geopółki reklamowe z logo Geoparku w 40 miejscach terenu Partnerstwa Kaczawskiego (hotele, pensjonaty, restauracje, punkty informacji turystycznej). Wydaliśmy również 2000 sztuk Katologu Produktów Lokalnych w wersji polsko-angielsko-niemieckiej, zaktualizowana została strona www.gorykaczawskie.pl (dodano ofertę 46 rękodzielników z Katalogu Produktów Lokalnych), w ramach konkursu wyłoniliśmy 8 wyjątkowych geogadżetów, zamieściliśmy artykuł promujący w miesięczniku Weranda Country. Oprócz tego wydaliśmy wiele różnych gadżetów promocyjnych, zorganizowaliśmy szkolenie nt. marki lokalnej oraz konferencję podsumowującą nasze działania.
Poprzez realizację projektu „Marki Lokalne Dolnego Śląska – tworzone z pasją” chcieliśmy pokazać, że nasza marka Geopark KWW to również utalentowani ludzie, którzy mocno uatrakcyjniają nasz obszar. Zależało nam na lokalnej integracji rękodzielników i wytwórców, na tym, aby wzajemnie się poznali, a nowi poznali również nas i nasze działania. Mamy świadomość, że wielu mieszkańców naszego regionu to osoby z talentem i osoby wyjątkowe pod różnym względem: artystycznym, przywódczym czy kreatywnym. Nasz region ma się więc czym pochwalić – nie tylko pod względem goeologiczno-przyrodniczym.
Podsumowując – jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów tego dużego projektu. Rękodzielnikom i wytwórcom dziękujemy za świetną współpracę, która na pewno nie zakończy się wraz z zakończeniem tego projektu. Dziękujemy również głównemu koordynatorowi projektu – pani Dorocie Goetz – za duże zaangażowanie, czuwanie nad całą dokumentacją oraz wspólną publikacją, a także zorganizowanie konferencji, którą będziemy miło wspominać.

 

Zdjęcia

  •  -
  •  -
  •  -
  •  -
  •  -
  •  -
  •  -
  •  -
  •  -
  •  -